דפים

יום שבת, 3 בינואר 2015

פסק זמן


כשקיבלתי את הבשורה לפני ארבעה חודשים
נדמה היה לי שאני עולה על רכבת ההרים הכי מפחידה ומאיימת שעליתי עליה אי פעם בחיי.
לאט לאט הבנתי שהושמתי על הרכבת הכי מהירה ומפחידה בלונה פארק של החיים.
רכבת עם כמה קרונות עמוסים לעייפה עם חומרי למידה ושיעורים בשבילי.

לפני שנתיים עליתי על רכבת הרים.
בני הצעיר שכנע אותי שנראית היא רכבת הרים קלילה לילדים, 
רכבת הרים עשויה מכוסות התה של עליזה בארץ הפלאות,
4 אנשים לכל היותר יכולים לשבת בהם.
הנוסעים על פסים גבוהים, שטוחים,
עם ירידות ועליות שנראו קטנות ולא מאיימות.

הנסיעה בה הייתה לא צפויה, מהירה מאד.
כל סיבוב היה חד ביותר ונראה כאילו אני מתעופפת מהכוס הקטנה.
הירידות קטנות היו תלולות ביותר, נותנות תחושה של נפילה על הפנים.
העליות הקטנות היו ישרות לכיוון למעלה
הרגיש כאילו אני צונחת אחורה על גבי.
קולי נשמע במרחבי הפארק היטב בזעקות פחד ובצחוק היסטרי
שלא יכולתי להפסיק גם כשירדנו.
ואני בכלל שונאת רכבות הרים, הן מפחידות אותי.
הלב צונח למרגלותיי, הראש מרגיש כאילו נשאר מעל
ואת כל הדרך טס מעלי כשאיננו מחובר אלי.
ידיים אוחזות חזק עד כאב במעקה,
נראה כאילו אוחזות באוויר הן.




כך הרגשתי כשקיבלתי את הבשורה על המקום שקיבלתי
ברכבת ההרים של החיים.
הפעם לא הייתה לי בחירה אם לעלות או לא,
אני כבר בפנים באחד הקרונות היותר מפחידים.
קצב נסיעתה איפשר לי נשימה ומחשבה,
איפשר לי לנסוע בה כשגופי מחובר אלי
וליבי צמוד אלי לאורך כל הדרך.
הבחירה שניתנה לי בעודי נוסעת ברכבת זו,
הייתה כיצד לנסוע בה בלי לפחד נואשות, 

ניתנה לי הבחירה להציץ בקרונות הרכבת.
בחירה בקרון  מלא מראות, מסכות ותחפושות.
קרון עם במה אך ללא כסאות קהל.
קרון עמוס במכחולים, עפרונות, דפים וצבעים.
קרון עם הרבה אנשים אך ללא מקום לשבת.
קיבלתי אפשרות לבחור את הקרון עם העזרה הרצויה והנכונה לי
כדי לעבור את הפסים הצרים עליהם היא נוסעת
עד התחנה הבאה ולבקש אותה.
לעבור מקרון לקרון, בכל תחנה,
כשאין ביכולתי לרדת מהרכבת.



תגובה 1:

  1. אנחנו יוצרים את מציאות חיינו. כאשר נראה שמציאות בלתי רצויה נכפת עלינו בידנו הבחירה לאופן בו נגיב ומה נעשה עם אותה מציאות, האם נתרחב לתוכה או נתכווץ תחתיה. את מציאות חיינו אנחנו יוצרים מתוך האופן בו אנחנו בוחרים לחוות את המציאות. בחרת באומץ נועה יקרה.

    השבמחק